03.02.2014 Jabłko w sezamie.


#korzenna owsianka gotowana z jabłkiem na domowym mleku sezamowym, podana z jogrurtem naturalnym, masłem orzechowym, jagodami goji, suszoną żurawiną, suszonymi daktylami, śliwką w czekoladzie i syropem daktylowym#
#spiced oatmeal cooked with apple and homemade sesame milk, served with natural yogurt, peanut butter, goji berries, dried cranberries, dried dates, plum in chocolate and dates syrup#



Mleko sezamowe, składniki na 1 litr mleka:
1 szklanka ziaren sezamu
4 szklanki wody
coś do posłodzenia (u mnie łyżka miodu)

Sezam zalać wodą, pozostawić pod przykryciem na ok 4-5h po czym zblendować i przecedzić przez gazę. Proste i smaczne :)

Sezam pozostały po odsączeniu mleka można wykorzystać na przykład do takich ciasteczek :)


19 komentarzy:

  1. Pyszności i super to mleko sezamowe na taka owsianke mam wielka ochote <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe mleko sezamowe? Ale musi być świetne! Spróbuję, na pewno! :) A syrop daktylowy też mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może takie mleko przekonałoby mnie bardziej do sezamu ? :) musiało fajnie pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jesteś moim mistrzem śniadaniowym!

    OdpowiedzUsuń
  5. Musi być pyszne! (: Zaraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja Cię chyba wynajmne do robienia śniadań :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę najlepsze owsianki w blogosferze tylko tutaj! ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za przepis na mleko, bo brzmi smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana tymi owsiankami zawsze mnie zaskakujesz , tak samo jak dzisiejszym mleczkiem :*
    Muszę wreszcie zrobić jakieś domowe , ale nie wiem od jakiego zacząć, chyba zrobię migdałowe a później od razu owsiane :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mleko sezamowe, coś niesamowitego! ale to musiało smakować.. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe to mleko! owsianka z nim musiała być wyjątkowo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ dużo ciekawych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kopnij mnie, żebym w końcu się zebrała i zrobiła mleko orzechowe.
    a sezamowego jeszcze nie widziałam nigdy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kopię ;D zrób, bo te domowe na prawdę są najlepsze :)

      Usuń
  14. zrobisz mi taka owsiankę?:)

    OdpowiedzUsuń
  15. no z tym mlekiem to poszalałaś trochę ;] syrop daktylowy też muszę wyprodukować :D a co do ciasteczek, nie wiem ile się smażyły ;] nie patrzałam na czas ;p ale ja wiem jakieś mniej więcej po 5 minut z każdej strony ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne dodatki! No i mleko sezamowe : )

    OdpowiedzUsuń
  17. koniecznie musze wyprobowac mleko sezamowe :)

    OdpowiedzUsuń