04.03.2014 Pancake Tuesday!


#czekoladowo - daktylowe pancakes z serka homogenizowanego, podane z ricottą, dżemem wiśniowym, jogurtem naturalnym i domową tahini#



Składniki:
50g mąki
1 czubata łyżeczka kakao
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
170g serka homogenizowanego (u mnie naturalny)
60ml mleka
1 jajko
1 łyżka miodu
garść daktyli

Mąkę, cynamon, kakao i proszek do pieczenia mieszamy w miseczce. Dodajemy serek, mleko, miód i jajko i łączymy ze sobą wszystkie składniki. Daktyle kroimy w kosteczkę i dorzucamy do ciasta, mieszamy łyżką i smażymy placuszki na rozgrzanej patelni (1 łyżka = 1 placek), przewracamy kiedy wierzch lekko się zetnie i zaczną pojawiać się małe bąbelki. Podajemy z ulubionymi dodatkami (lub bez :D ) 
Smacznego! 



26 komentarzy:

  1. świetne:) dzisiaj też zrobię naleśniki ale na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciągle zaskakujesz tymi śniadaniami, uwielbiam cynamon więc pewnie te placuszki są wyborne :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale śliczna gòrka pancakes *.* ale u ciebie to normalne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. czekolada i daktyle, przesłodko!
    a ja dopiero po śniadaniu dowiedziałam się o Pancake Day. :c

    OdpowiedzUsuń
  5. No, wreszcie ktoś obchodzi ten cudowny dzień tak, jak trzeba. Ja też się biorę za smażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie świętowałaś dzień naleśników/placków :) Smaczna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmią i wyglądają cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  8. z daktylami-mmm :)
    Bardzo dobrze uczciłaś ten dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealna propozycja na świętowanie takiego dnia. Ja na obiad mam krokiety, więc naleśniczki w innej formie, bo rano niestety nie mam czasu! :<

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm, musiały być słodkie i delikatne. Po prostu pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No proszę nawet nie wiedziałam że taki dzień istnieje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to taki odpowiednik naszego Tłustego Czwartku :)

      Usuń
  13. bardzo lubię placki z serka za ich delikatność, zresztą serki naturalne zawsze znajdą się w mojej lodowce -najlepsze! pancake day i u mnie dziś, ale po szkole :) smacznie połączyłaś smaki, w sumie sama też rano serwowałam z daktylami i kakao :D

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają obłędnie!
    czekoladowe to ja uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wielka piękna wieżyczka na prześlicznym talerzyku. Dodatkowo czekoladowa to po prostu śniadaniowe marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  16. też o tym święcie nie słyszałam, ale bardzo mi się ono podoba!
    tahini zrobię, jak mnie leń opuści, obiecuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoje pancake to pancake idelane <3 totalnie w moim guście z daktylami mniam <3 Jak zawsze wszystko cudownie podane jak to u ciebie mniam <3 !

    OdpowiedzUsuń
  18. kolejne cudowne święto po tłustym czwartku <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają bosko - chętnie bym takie zjadła :D Zapomniałam o tym dniu :( - ale placuszki i naleśniki były wczoraj :p

    OdpowiedzUsuń
  20. no tak to ja bym mogła świętować cały tydzień :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem zachwycona, jakie piękne zdjęcia i jakie pomysły! <3

    OdpowiedzUsuń
  22. jak to cudownie spływa <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Domowa tahini? Dasz przepis? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic skomplikowanego, wystarczy ziarna sezamu podprażyć na patelni i zblendować aż osiągną płynną konsystencję ;]

      Usuń