☆259. Chmurka.

mini serniczek z truskawkami
#serniczek z truskawkami, morelami i masłem orzechowym#


Zainspirowałam się przepisem od Pam. Troszkę go zmodyfikowałam, bo po pierwsze miałam dużo mniej twarogu a po drugie pozostało mi kilka białek po pieczeniu ciasteczek, więc nic nie może się zmarnować ;) Serniczek wyszedł lekki i puszysty, jak chmurka. Dodatkowo to pierwszy, z tych śniadaniowych, który mi nie opadł! Podejrzewam, że cały sekret tkwi w sposobie pieczenia. Magia :)

Składniki:
100g twarogu
130g naturalnego serka homogenizowanego
3 łyżki mleka
1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego
1 łyżka mąki owsianej
1 białko
1 łyżka ksylitolu, lub innego słodu
kilka truskawek

Twaróg z serkiem, mlekiem, jogurtem i ksylitolem ucieramy, dodajemy mąkę i mieszamy do połączenia się składników. Białko ubijamy na sztywno ze szczyptą soli i łyżką łączymy z masą serową. Przekładamy do naczynia wyłożonego papierem do pieczenia. Truskawki przekrajamy na pół i układamy na cieście. Przykrywamy delikatnie folią aluminiową i pieczemy w kąpieli wodnej  180*C przez około 35 minut. Studzimy zamkniętym piekarniku, przekładamy do lodówki na noc. 

17 komentarzy:

  1. cudowny serniczek! takie chmurki to ja lubię serwować sobie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawki, serniczek i masło orzechowe -genialne połączenie ♥. ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. dziewczyno ale ty zachwycasz!
    nie mogę oderwać oczu od tych zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, wyobraziłem sobie Ciebie dłubiącą tą łyżeczką w słoiku od pb ;) Widok ciut komiczny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masło orzechowe się wyjada paluchem, o!

      Usuń
  5. Czemu u Ciebie wszystko jest takie idealne :D:D Cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też się muszę za serniczek zabrać, twój jest świetny i tak ładnie podany : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na prawdę zachęcająco! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno był wspaniały :D Pysznie podany :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowity! Co jak, co ale ja uwielbiam serniki na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak zobaczyłam na miniaturce to pomyślałam, jakiż on artystyczny ;p a truskawkowe serduszka przeurocze ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. szkoda ze nie ma zdjęcia takiego z boku też

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten serniczek wygląda cudownie. Dawno takiego pięknego wypieku nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda niczym w najlepszej restauracji <3 !

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam serniki pieczone w kąpieli wodnej :) a Twój dodatkowo przecudownie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń