☆ 217. Tradycyjnie owsianka + pomysł na obiad.


#śmietankowa owsianka podana z jogurtem naturalnym, krem czekoladowo-orzechowym i suszonymi owocami (rodzynki, morele)#

*gotowana z dodatkiem śmietanki kremówki


A jako propozycją obiadową, kuszę dzisiaj placuszkami z cukinii. Powstały na zasadzie "a, dorzucę jeszcze to i to" i wyszły na prawdę smaczne :) 


 Składniki:
(1 porcja obiadowa)

1 średnia cukinia (160g)
1 mała marchewka (ok 50g)
garść natki pietruszki (u mnie 15g)
40g mąki
1 jajko + ewentualnie woda/mleko do rozrzedzenia ciasta.
przyprawy (w moim przypadku była to słodka i ostra papryka, pieprz ziołowy, sól)

Cukinię i marchewkę ścieramy na tarce, natkę pietruszki siekamy. W miseczce mieszamy mąkę z przyprawami, dodajemy starte warzywa oraz jajko i wszystko ze sobą łączymy. Jeśli ciasto jest zbyt gęste, dodajemy 2-3 łyżki wody/mleka (konsystencja powinna być odrobinę bardziej gęsta niż na placki ziemniaczane). Smażymy tak, jak placki ziemniaczane, gotowe odsączamy na ręczniku papierowym z ewentualnego nadmiaru tłuszczu. Świetnie smakują z kwaśną śmietaną, lub ziołowym sosem jogurtowym.




Wiesz co jesz


26 komentarzy:

  1. uwielbiam te placuszki z cukini!
    dawno ich nie jadłam :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiejsza owsianka jest nadzwyczaj urocza ;)
    Jak tylko dorwę rodzimą cukinię, to placki będę robić! A, co :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że obie dzisiaj tradycyjne śniadanko miałyśmy :D Ale u Ciebie kremówka gości, musiało być pysznie.
    Placuszki z cukinii mam na liście rzeczy do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. stęskniłam się za kremówką w owsiance! a uwielbiam jej dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Owsianka naprawde cudownie wyglada <3 Tak obłednie poporsotu <3 Ten pomysl na obiad juz jest moj bardzo mi sie podoba <3

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię Twoje śniadania, zawsze u Ciebie tyle pysznych dodatków <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka góra placuszków jest świetną propozycją na wiosenny obiad. Porywam pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, ten bez, niemal poczułam jego woń!
    Placki z chęcią bym zjadła - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. dzisiaj zachwyciłaś mnie placuszkami! Faktycznie- cukiniowe są the best, wszystko przygarną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale obłędna owsianka <3
    A taki właśnie obiadek uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. takie placuszki nie mogły nie być dobre, często w tym zestawieniu robię :)
    owsianka cudna oczywiście, aż nabrałam ochoty na bakalie i suszone owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jej, wszystko co tutaj zaprezentowałaś zjadłabym ze smakiem!

    OdpowiedzUsuń
  14. Z kremówką jest taka delikatna w smaku, pomysł na obiad bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne kolorki w tej owsiance ♥ A placuszki mnie normalnie oczarowały ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. to jest twoim zdaniem porcja obiadowa? śmieszna jesteś dziewczynko. no ale tkwij dalej w chorobie, powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Owsianka z kremówką jest pyszna ^^ Placki cukiniowo-marchewkowe też, jakiś czas temu jadłam na kolację i bardzo mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam takie placki! Często robię właśnie wersję "na-winie", czyli otwieram lodówkę i dodaję po trochu z tego co tam znajdę :D Polecam wersję ze startych buraków i słonecznika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapamiętam połączenie, bo brzmi pysznie :)

      Usuń
  19. kiedy nie mam pomysłu, zawsze robię placki ! uwielbiam je i chętnie wprosiłabym się na obiad :)
    na śniadanie z resztą też, bo owsianka na kremówce najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie placuszki to mi się z obiadami u babci kojarzą! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. sama najczęściej gotuję w myśl zasady ,, a to dodam może jeszcze to '' ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dodasz to i to i wychodzi cudo! Nie trzeba patrzeć z wielką dokładnością na przepisy

    OdpowiedzUsuń
  23. Taki placki to miód na moje srce <3
    Masz piękny charakter pisma ;)

    OdpowiedzUsuń