85. Granola o zimowych smakach i aromacie cynamonu - przepis.

Miał być wczoraj wieczorem, jednak dzień uciekł mi tak szybko, że nawet nie zauważyłam.Tak więc dzisiaj, prosto z Wrocławia, zajadając owsiankę przepełnioną daktylami i migdałami zamieszczam Wam przepis na granolę, która w wyniku mojego roztrzepania czeka na mnie w domu w kuchennej szafce.


*ZIMOWA GRANOLA*
Składniki:
200g płatków owsianych
100g płatków sojowych
50g otrębów (u mnie owsiane)
garść orzechów włoskich
garść orzechów laskowych
garść żurawiny
garść suszonych śliwek
3 łyżki miodu
100ml soku pomarańczowego
cynamon

Żurawinę, śliwki i orzechy posiekać nożem na mniejsze kawałki. W misce wymieszać wszystkie suche składniki.

Miód z sokiem podgrzać w garnuszku (tylko do uzyskania zwartej, płynnej konsystencji), wlać do miski i dokładnie wszystko wymieszać.

Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec ok 30 minut w temperaturze 170*C mieszając średnio co 10 minut, aby nie przypalić granoli.
Ostudzić i przełożyć do szczelnego pojemnika.



Smacznego!






7 komentarzy:

  1. właśnie dziś myślałam o tym by zrobić taką zimowo-świąteczną granolę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowy przepis na granole swiateczna zapisany:-)
    Ta granola musi byc pyszna

    OdpowiedzUsuń
  3. ta granola wygląda bosko i na pewno jest o wiele lepsza niż kupna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę ją zrobić ! Jest taka kusząca ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż czuję jej zapach! Uwielbiam zimowe smaki, a zwłaszcza, że królują w nich bakalie.
    Taka granola zdecydowanie wygrywa u mnie z kupnymi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ah! jak dawno nie robiłam granoli a ostatnia już mi się skończyła :( może czas właśnie na Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. domowa granola jest pyszna.. :)
    Jeszcze z takimi dodatkami.. Ahh.. :) Idealna!

    OdpowiedzUsuń